Friday, February 03, 2006

Sliten og klar?

Ja! Etter nesten 12 timer på flyet fra London til Cape Town, med mye turbules, kjenner jeg nå at det tar på. Reisen var lang, men gikk overraskende greit, til tross for at jeg satt ved siden av en små-feit inder som måtte opp og gå hele tiden. Få deg et sete ved midtgangen istede for å plage meg midt på natta!

Ble møtt av masse hyggelig flatmates da jeg ankom i dag tidlig. Bor, så langt, sammen med tyskere, amerikanere og ei jente fra Vest-Afrika. Alle er veldig hyggelig, og i likhet med meg kjenner de ingen, så de er like avhenig av meg som jeg er av dem:)

Fire av oss dro opp til campus i dag. Det er en fantastisk flott byggning. (www.uct.ac.za). Skulle gjerne ha tatt bilder, men har fått beskjed om å være forsiktig med å vise fram dyrt digitalkamera. Skal finne ut om dette er fornuftig eller noe overbeskyttende... Vi gikk også litt rundt i sentrum, eller det vil si sentrum av bydelen. Jeg og Ryan prøvde å få ordnet opp i noen praktiske gjøremål, men det viste seg å være vanskeligere enn antatt. Så vi drar tilbake i morgen. Men fikk jo sett litt av byen. Jeg bor i Observatory, som er bydelen med alle de koselige cafeene, og de hippeste uteplassene (for studenter i alle fall), men det ligger noe på baksiden av Table Mountain og dermed litt unna det som kanskje oppfattes som sentrum. Men det plager meg ikke for det oppfattes også som sentrum av turisthappenings.

Nå skal jeg legge meg nedpå litt og ta en kort formiddagshvil. Vi skal alle ut i kveld, og til da trenger jeg å hente meg inn på søvnfronten.

Sov godt!

1 comment:

Anonymous said...

Så du er på plass? Pappa nevnte at han hadde hatt et møte idag med ei dame fra universitetet som skal ta vare på dere, fikk ikke noe navn men regner med du finner ut hvem det er. For min del har det vært en utrolig slitsom uke så jeg planlegger å ta det helt rolig og kanskje få sett en film eller to som jeg bestillte tidligere i uka.