Thursday, February 23, 2006

Har funnet ut det positive med stadig strømstans. Det er en god unnskylding for å gå ut å spise hver dag:) Regner med at strømmen går om omtrent 20 minutter så jeg skal skynde meg å få oppdatert bloggen.

Kom nettopp hjem fra Campus. Jeg var oppe på universitetet i dag for å sjekke om det var noe mer informasjon om Shawco eller det faglige. Shawco er en organisajon som jobber frivillig i townshipene med ulike prosjket. Jeg hadde meldt meg opp og vært til intervju og ville sjekke om de ville ha meg. Det ville de:) Så en gang i uken drar jeg ut til Kayelistha for å hjelpe skolebarn med lekser og aktiviteter. Det tror jeg blir både morsomt og givende. Skulle også sjekke om det fantes noe mer informasjon om oppstarten av forelesninger og seminar i neste uke (siden nettet på skolen har vært ute av drift, fant jeg ut at det var best å dra opp). Det viste seg at damen som gir ut all informasjon om master studier i politikk ikke var der. Det var heller noe ny informasjon hengt opp... En bortkastet tur altså...


Vel, ikke helt bortkastet. Fikk tatt noen fine bilder av Upper Campus. Nederste bilder viser Jamison Hall og English department, med Tabel Mountain i bakgrunnen. Det andre bilde er tatt fra samme sted, bare at jeg har snudd meg 180 grader rundt. Her ser man rugby fields i forgrunnen med Cape Flats i bakgrunnen. Dersom man ser nøye kan man se fjellene bakom all smogen. Cape Flats er forøvrig hvor de fleste townshipene befinner seg, og hvor jeg skal ut med Shawco. Så beliggenheten er det ingenting å si på, og jeg har aldri befunnet meg på et campus som er så fint som UCTs. (Nei pappa, ikke en gang NTNU slår dette!)

Regner med vi snart går ut å spiser igjen. Til tross for at vi har strøm frem til seks så er jeg noe skeptisk til mat som i en tredjedel av døgnet ikke får noe kulde fra kjøleskapet. Så vi satser på generatorer og gassen til resturantene i nabolaget. Skal prøve å svare på alle mailene jeg har fått mens internett var nede, men det kan hende det går en stund før dere får svar... Ting er litt ustabilt her. Men har jeg har fått kjøpt meg en flaske rødvin, og den kan heldigvis nytes i mørket:)

2 comments:

grompia said...

er av den oppfatning at alt kan sies med den sør afrikanske tegneserien madam and eve: http://www.madamandeve.co.za/cartoons/me003073.gif

Anonymous said...

Kult. Se om du faktisk kommer dæ opp på Table Mountain, har hørt at det e veldig lett å finn unnskyldninga til å ikke gå opp dit til fots i hvertfall... og de fleste har me vin å gjør... ;)