Monday, April 17, 2006

Dag 8 - siste dag

Siste dag av årets påskeferie. Vi kjørte fra Wilderness utpå dagen. Formiddagen ble tilbragt på stranden, jeg pratet med mange hyggelige mennesker, både lokale fiskere, surfere og småbarn på badefeire. Menneskene vi har møtt på turen har hatt et gjennomgående trekk. De er åpne, gjestfrie og imøtekommende. De ser ut til å like å prate med fremmende. Og er interessert i hvorfor jeg kom til Sør Afrika og hva jeg syns om landet deres.

Vi dro til Outshoorn, litt opp fra kysten og spiste lunsj og dro på grottevandring. Spennede og svært trangt. Ingen plass å dra dersom du har klaustrofobi:) Etter utflukten inn i fjellene bestemet vi oss for å kjøre hjem. Vi hadde egentlig tenkt å overnatte i Outshoorn, men fant ut at vi like gjerne kunne kjøre rett hjem og spare litt penger, og samtidig ha litt etterlengtet stille tid i huset (med klesvasking) før alle andre kommer hjem. Og det var deilig. Jeg kom hjem og tok min første varme dusj på åtte dager, og sov i min egen gode seng, på et rom helt alene. Det var på tide. Til tross for at ferien har vært fantastisk, spesielt Malealea, er det greit å komme hjem og ikke ha dårlig samvittighet når man ikke gjør noen ting:)


Håper alle hjemme hadde en fin, fin påske. Send meg gjerne bilder på mail!

No comments: