Friday, March 17, 2006

Ut i verden

Har snakket med John i dag. Han forteller morsomme ting, og jeg blir i godt humør, og savner han. Snart må jeg ringe Trud. Jeg forteller om alt jeg har opplevd siden sist. Som egentlig ikke er så mye, livet begynner å bli normalisert her nå. Men jeg fulgte med på bystyrets møte i dag via internett og hele salen vinket til meg. Det gjorde meg glad:)

Har også begynte å planlegge reiser rundt omkring. Første tur blir i påskeferien. Jeg er noe usikker på hvor jeg ender opp til slutt, alt avhenger av økonomien. Både Lesotho og Mozambique er aktuelt, men det kan også hende at jeg bare blir her i Cape Town og reiser litt rundt i området her. Vi får se.

Neste tur er dagens gode nyhet. Mor og Far kommer på besøk! De kommer i slutten av mai, rett etter at jeg er ferdig med eksamene. Tror jeg reiser opp til Jo'burg og møter dem der, så kan vi enten dra på safari til Kruger, eller bare kjøre ned til CT med diverse stopp underveis. Jeg gleder meg i alle fall.

Men den største og lengste turen blir på slutten av oppholdet. Etter at mor og far forlater (og Ryan er ferdig med ekamene sine) drar vi på den store "African roadtrip" Vi håper på å rekke opp til Zanzibar før vi må snu og reise hjem igjen, men det er mange store land vi i så fall skal kjøre gjennom og veiforholdene er ikke alltid like gode. Men vi sater på å kjøre opp gjennom Swaziland, så til Mosambique (som har de verste veiene i hele sørlige Afrika...), deretter tar vi et stopp i Malawi før vi kommer til Tanzania (og har vi kjørt fort - Kenya). Veien tilbake kommer ann på hvor mye tid vi har til rådighet, men ønskelista inneholder Zambia, Zimbabwe (Victoria Falls!), Botswana og Namibia. Vi får se hva som skjer. Vi har antakelig bare 5 - 6 uker på oss, så vi rekker ikke å gjøre alt. Heldigvis er det ennå noen måneder til vi skal ut på veien så vi kan bruke litt tid på å undersøke hva som er "must see".

Bil må derimot kjøpes... Så i morgen skal vi se på en gammel Mercedes... Lurer på om den kan ta oss gjennom ti land på seks uker. En ting er i alle fall sikkert. Penger blir brukt her nede:) Men så syns jeg også det er verdt det.

2 comments:

Anonymous said...

Mercedes gjennom Afrika - det blir antakelig en helt utrolig opplevelse. Jeg er i 30-40-50-årene, og kan ikke fri meg fra å tenke "er ikke det farlig?". På den andre siden er jeg ikke bekymret for at du ikke skal passe på deg selv!

Vi holder oss til det "trygge Europa", med reise til Berlin i morgen!

Vi snakkes!! Savner deg masse!!

Anonymous said...

er så UTROLIG misunnerlig!