Wednesday, March 01, 2006

Rolige dager

På søndag dro vi til Kirstenbosch Botanical Garden for en av de tradisjonelle søndagskonsertene. Ta med et pledd, en flaske vin, noe god mat å spise litt på og nyt musikk og naturen. Table Moutain i bakgrunnen gir en fin ramme rundt konserten. Som bilde viser, masse mennesker kom.


Tror vi var en gjeng på ca ti stykker som møttes der oppe.
Konserten varer bare i en time, men det er et koselig søndagsgjøremål, og en fin måte å se solen gå ned på. Vi ble igjen etter konsertens slutt, og satt og pratet til det var nesten mørkt og det ble på tide å komme seg hjem. I denne byen betyr nesten alltid mørket det samme som å komme seg hjem. På bildet over ser vi Ryan, Nik og meg selv (så vidt) i hyggelig prat like etter konserten var over.

I dag, onsdag, har det vært nasjonal helligdag pga av lokalvalget som ble gjennomført. Siden vi ikke er registrerte Sør Afrikanske velgere valgte vi å tilbringe dagen i Muizenberg. Muizenberg er en lite by på østsiden av Cape Town. Den ligger ved kysten, i False Bay, og fordi den er på østkysten er det noe varmere enn i Atlanterhavet. Men dette var ikke dagen for bading, soling eller slaraffenliv. Her skulle det surfes. Så på med våtdrakt og ut med et gedigen monster av et surfebrett (de sier det er lettere med en longboard, sikkert for balansen, men det var så stort at jeg så vidt klarte å få det med meg ned til stranda). Vi var uti vannet i to timer, en time med instruktør, og jeg kom opp med blemmer i hendene, støle muksler og en ny hobby. Til tross for at jeg ikke er spesielt god, var det ufattelig morosmt. Anbefales på det varmeste! Har desverre veldig lite bilder av selve surfingen av naturlige årsaker (jeg var i vannet), men rakk å ta dette av Sam og Gurli på vei inn i surfebutikken etter endt økt.

1 comment:

Anonymous said...

Det jeg lurer på nå er hvordan det går på skolen? - Har undervisningen begynt? - er det gøy? - er det anderledes?

Her i Nord er det snø og kaldt, og til helgen er det årsmøte i Nordland AP.

Håper du har det fantastisk bra!