Friday, May 12, 2006

Middag

Fikk denne utfordingen fra John her om dagen...

Nevn 3 personer, døde eller levende, du gjerne ville spist middag med. Og siden jeg allerede har spist middag med John (les Johns liste...) velger jeg meg:

1. Nelson "Madiba" Mandela

For å snakke om Sør Afrika. Om mennesker. Om frihet. Om solidaritet. Om barnebarn. Om HIV og AIDS i Afrika. Om livet...

2. Jeffery Sachs

Tidligere ansatt i IMF, økonom ved Colombia University, nå ansatt av Kofi Annan for å bli kvitt fattigdom i vår livstid. Kunne tenkt meg å spurt han om det virkelig går ann, og dersom det gjør det, hvorfor vi ikke gjør det...

3. J.K. Rowling

Fordi hun vet hva som skjer med Harry!

Sender utfordringen videre til Erik, Eivind og Jaran.

5 comments:

Anonymous said...

Artig utfordring... Må virkelig tenke gjennom dette... Noe sier meg at Karl Pilkington kommer nokså høyt på Eivinds liste...?

Anonymous said...

Jepp! Ingen tvil. Grublet på dette i går kveld, det første som slo meg var jo selvfølgelig Karl, mer facinerende hode finnes ikke!

Anonymous said...

Pokker. Jeg følte plutselig at mitt svar var så simpelt! ;)

Siri said...

Og jeg har paa foelelsen at Jaran, Erik og Eivind sine middager blir enda bedre... de tenker i alle fall lenge..

Anonymous said...

Her har du min liste :)