Thursday, January 19, 2006

Da skal også jeg kaste meg ut i blogverden. Men bare så det er avklart med en gang... Dette er en blogg som er opprettet for min tur til Sør-Afrika., og ikke spesielt mer en det. Det blir hverken intellektuelle, politiske eller emosjonelle dypdykk. Det er en lett måte å holde kontakten med mange mennesker på en gang, og en lett måte å legge inn bilder, slik at dere som ikke er her kan få se litt av det jeg opplever.

Jeg drar til Cape Town den 2. februar og det meste skal være klart for avreise. Har fått visum, lånekassepenger og bolig. Billetten er bestilt og jeg fikk stor koffert av min søster i julegave. Så alt skal være klart. Mangler vaksiner, men er nesten redd for å undersøke hva jeg må ha fordi jeg frykter prisen.

Uansett, følg med videre. Jeg skal prøve å oppdatere så ofte som mulig, men kan ikke love noen ting.

5 comments:

Anonymous said...

Hehe.. Har vel sjelden eller aldri sett et blogg-åpnings-innlegg med flere forbehold og mindre entusiasme ;)
Æ skal nu likavel følge med, satse på relativt jevnlige oppdateringe.. Blogging e jo artig!!

Når det gjeld sprøyte - Det e ikkje prisen som e farlig, spør du mæ! Æ besvimte hver gang æ tok nån av de æ.. særlig stivkrampe.. blææ!!
Va æ passelig oppmuntraness no?

Siri said...

Heldigvis leste æ innlegget ditt etter at æ tok vaksinan. Ikke så ille, legemiddelindustrien har utvikla sæ, og æ fikk ei sprøyte før tuberkolose, polio, kikhoste og difteri. Så totalt blei det bare to sprøyta, og nesten tusen krona... Det kosta å være eventyrlysten:)

Anonymous said...

Hei reisende tante Ziri. Blir nu arti å følg med på ka du klar å rot dæ borti på turen. Bra å se at du e tøffare enn mæ, som nættopp takka nei t et semester i Tyskland. Good luck i alle fall!:)

Eivind said...

Siris Mest Fantastiske Sør-Afrika Eventyr 2006 altså? Gleder meg til å høre hva du finner på der nede, så skal jeg og Astrid oppdatere deg på progressen på Super Mario-eventyret :-)

Anonymous said...

Siri på ville veier! :) Du får ha det gøy og passe deg for elefanter og fleibede apekatter!

Går gjerne et årsbudsjett for øl med når vaksiner skal tas, det kan jeg skive under på. Evt, så kan du drikke ølen og satse på at alkoholen i den vil ta knekken på noen basselusker ;)

God tur!